تعریف

دانش پژوهی آموزش به مفهوم کاربرد دانش و شواهد مربوط به آموزش در فرآیند یادگیری و یاددهی می باشد که با نقد آموزش مبتنی بر شواهد، مداخلات آموزشی هدفمند توسط فرد و مشارکت دادن نتایج و عقاید با سایر افراد تکمیل می گردد.

 

حیطه های فعالیت دانش پژوهی آموزش

  • برنامه ریزی آموزشی
  • تدریس
  • مشاوره و راهنمایی تحصیلی
  • مدیریت و راهبری آموزشی
  • ارزیابی فراگیران

 

معیارهای ارزیابی فعالیت های دانش پژوهی آموزش

  • اهداف روشن و واضح
  • آمادگی و مطالعه کافی
  • روش های مناسب
  • نتایج قابل توجه
  • ارتباط مؤثر
  • نقد بازتابی

 

آیین نامه و فرم فعالیت های دانش پژوهی